Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
SFU Research Bulletin
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Jahrgang 2022
Jahrgang 2022
DOI:
https://doi.org/10.15135/2022.10.2
Published:
2022-12-24
Editorial
editorial
Carlos Watzka, Maria Gren
I-V
PDF (Deutsch)
Article
Techno-Futurismus oder technologischer Humanismus?
Zur zukunftsfähigen Beziehung von Mensch & Maschine
Reinhold Popp
1-13
PDF (Deutsch)
Donald Duck as "Hero of the Dike"
A Disney comic, its literary source and its reception in US science and Dutch popular culture
Bernd Rieken
14-38
PDF (Deutsch)
Kinder- und Jugendlichenpsychoanalyse: Geschichte, Grundkonzepte und Wirksamkeit
Sabine Sammer-Schreckenthaler
39-56
PDF (Deutsch)
Psychoanalytisch-pädagogische Erziehungsberatung
Eine Auseinandersetzung mit dem Wiener Konzept anhand eines Fallberichts.
Marlies Huttarsch
57-78
PDF (Deutsch)
Psychotherapeutic schools and directions and the hope for integration/inclusion
A contribution of paradigm research to the development of psychotherapy(science)
Thomas Stephenson
79-94
PDF (Deutsch)
Temporary Theories Integration (TTI)
Standardized Therapy Schools Dialogue (TSD) and Psychotherapy Integration
Kurt Greiner
95-105
PDF (Deutsch)
Temporary Theories Integration (TTI)
Standardized Therapy Schools Dialogue (TSD) and Psychotherapy Integration
Kurt Greiner
106-116
PDF
Forschungsprojekte
Pilot project Compensation Melody
An experimental hermeneutic research adventure
Tamara Trebes
117-131
PDF (Deutsch)
statistics
The multiple linear regression in psychotherapy science
-Recommendations for application and interpretation-
Institut für Statistik SFU
132-149
PDF (Deutsch)
Developed By
Open Journal Systems
Language
Deutsch
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians