“Why efficacy studies can’t tell us anything about the scientificity status of psychotherapy modalities”
Cartooment No. 4
DOI:
https://doi.org/10.15135/2022.10.1.86-90References
Crits-Christoph, P., Connolly Gibbons, M. B., & Mukherjee, D. (2013). Psychotherapy ProcessOutcome Research. In M. J. Lambert (Hrsg.). Bergin and Garfield's handbook of psychotherapy and behavior change (S. 298–340). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
Greiner, K. (2012). Standardisierter Therapieschulendialog (TSD). Therapieschulen-interdisziplinäre Grundlagenforschung an der Sigmund-Freud-Privatuniversität Wien/Paris (SFU). Wien: Sigmund-Freud-Privatuniversitätsverlag.
Greiner, K. (2019). Akademische Psychotherapie, Psychotherapiewissenschaft und Experimentalhermeneutische Laborforschung. Eine Ergänzung zu Markus Erismanns „Der Wissenschaftsbegriff der Psychotherapiewissenschaft“. Psychotherapie-Wissenschaft 9(2), 20–28. doi: 10.30820/1664-9583-2019-2-20
Greiner, K. (2020a). Wissenschaftliches Wissen im akademischen Sinne. Cartooment einer epistemologischen Formel. SFU Forschungsbulletin 8(1), 84–86. doi: 10.15135/2020.8.1.84-86
Greiner, K. (2020b). PSYCHO-NEURO-NONSENS. Cartooment Nr 2. SFU Forschungsbulletin 8(2), 124–127. doi: 10.15135/2020.8.2.124-127
Greiner, K. (2021). PSYCHOWISSENSCHAFT ist TEXTWISSENSCHAFT. Cartooment Nr. 3. SFU Forschungsbulletin 9(1), 65–67. doi: 10.15135/2021.9.1.65-67
Greiner, K., & Jandl, M.J. (Hrsg.) (2015). Bizarrosophie. Radikalkreatives Forschen im Dienste der akademischen Psychotherapie. Nordhausen: Traugott Bautz.
Orlinsky, D. E., Rønnestad, M. H., & Willutzki, U. (2004). Fifty years of psychotherapy processoutcome research: Continuity and change. In M. J. Lambert (Hrsg.). Bergin and Garfield´s Handbook of Psychotherapy and Behavior Change (S. 307–389). New York: John Wiley & Sons.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The reproduction of articles published in any form is allowed under the condition that the citation is comprehensive. Prints in other publication media or public media require the written consent of the editor and can be requested under: forschung@sfu.ac.at